Baltic Expro 2013 atziņas: kā stāstīt par savu projektu medijiem

27.11.2013

Piektdien, 22.novembrī, Valsts izglītības attīstības aģentūra (VIAA) rīkoja semināru ciklu un Eiropas Savienības (ES) Mūžizglītības programmas un Ziemeļu Ministru padomes Nordplus programmas projektu rezultātu izstādi Baltic Expro 2013. Tajā vairākkārt izskanēja, ka ES turpmāk plāno pievērst vēl lielāku uzmanību sasniegtajiem projektu rezultātiem un tam, kā projektu īstenotāji par tiem informē plašāku sabiedrību.

Paneļdiskusijā „Kam, kā un kāpēc stāstīt par savu projektu?” ar savām zināšanām un pieredzi dalījās: 

 

 

  • Defli.lv galvenais redaktors Ingus Bērziņš, 
  • sabiedrisko attiecību speciālists Kaspars Rūklis, 
  • Leonardo da Vinci Inovāciju pārneses projekta koordinatore Elizabete Lenca (Elizabeth Lenz) no Igaunijas,
  • Grundtvig projekta koordinatore Edīte Šatiene (Edita Šatienė) no Lietuvas.

 Paneļdiskusijas laikā izskanēja šādi ieteikumi projekta īstenotājiem, lai pilnveidotu komunikāciju ar masu medijiem un plašāku sabiedrību:

  1. Lai saprastu, ko stāstīt masu medijiem, ir svarīgi paskatīties uz savu projektu attālināti, ar „vienkāršā cilvēka acīm” un atrast, kas tajā viņiem varētu būt interesants;
  2. Ziņai jābūt pievilcīgai, lai tā izceltos starp teju 700 ziņām, ko redaktori saņem ikdienu;
  3. Ja iespējams, ziņā ir jāizceļ projekta produkts – video, metodiskie materiāli, rokasgrāmatas, vārdnīcas u.c.;
  4. Svarīgi ir jau projekta laikā ne tikai vākt vizuālos materiālus (fotogrāfijas, video materiālus u.c.), bet arī publiskot tos. Tam ir pieejami jau plaši pazīstami bezmaksas resursi, ko atliek tikai izmantot (piemēram, facebook.com, draugiem.lv, flickr.com, youtube.com un daudzi citi);
  5. Izvērtējiet, kas pārstāvēs jūsu projektu saziņā ar masu medijiem. Nereti žurnālistiem interesantāks ir fakts, ko pastāsta projekta dalībnieks, atpazīstams uzņēmums vai personība, kas iesaistījies projektā nevis projekta koordinators;
  6. Svarīgi ir ne tikai tas, kas tiek nosūtīts medijiem, bet arī kad tas tiek darīts. Piemēram, vasaras laikā iegūt publicitāti masu medijos var būt vieglāk;
  7. Nebaidīties uzrunāt žurnālistus, ne tikai sūtot preses relīzes, bet arī piezvanot un īsi pastāstot par savu jaunumu;
  8. Nebaidīties aicināt presi uz saviem pasākumiem; 
  9. Atcerēties, ka pat tad, ja nacionālajiem medijiem šī ziņa nav aktuāla, tā var būt interesanta jūsu novada vai nozares medijiem;
  10. Ja projekts ir starptautisks, tas var uzrunāt arī projektā pārstāvēto valstu masu medijus. Turklāt komunikāciju ar savas valsts žurnālistiem jums var palīdzēt veidot projekta partneri vai dalībnieki;
  11. Projekta laikā ir vērts iesaistīt profesionālu sabiedrisko attiecību speciālistu. Viņš ne tikai pratīs noformulēt un kvalitatīvi uzrakstīt preses relīzi, bet arī palīdzēs saprast, kādu informāciju izplatīt un ko akcentēt, lai ziņa būtu interesanta žurnālistiem.

Semināru ciklu un izstādi Baltic Expro 2013 VIAA rīkoja kopā ar Lietuvas un Igaunijas kolēģiem. Tajā ar savu starptautisko pieredzi dalījās 26 Comenius, Leonardo da Vinci, Erasmus, Grundtvig un Nordplus programmu projektu īstenotāji no trīs Baltijas valstīm.

Savukārt informatīvajos semināros apmeklētājiem bija iespēja gūt pirmo priekšstatu par jauno ES programmu Erasmus+, kura sāks darboties 2014.gadā. Vairāk par to lasiet šeit

 

Pasākuma fotogalerija apskatāma VIAA Flickr albumā