Eurydice publikācijas 2019. gadā

 

Publikācijas nosaukums oriģinālvalodā

Publikācijas nosaukums latviski

Anotācija

 Saite

Integrating Students from Migrant Backgrounds into Schools in Europe: National Policies and Measures

Migrantu izcelsmes skolēnu integrēšana Eiropas skolās

Eurydice ziņojumā “Migrantu izcelsmes skolēnu integrēšana Eiropas skolās” ir pētīts ko dara izglītības iestādes Eiropā, lai veicinātu migrantu izcelsmes skolēnu integrāciju skolās.

Tajā ir salīdzināti pasākumi dažādās valstīs, kas paredzēti, lai migrantu izcelsmes skolēni uzsāktu skolas gaitas. Tiek apskatītas iniciatīvas saistītas ar valodu apguvi, mācīšanos un psihosociālo palīdzību (2017./18. mācību gadā).

Ziņojumā analizēti pasākumi, kas palīdz skolām uzņemt dažādās valodās runājošus skolēnus no atšķirīgām kultūras vidēm un, ņemot vērā viņu sociālo un emocionālo labklājību, veicinātu mācīšanos un attīstību.

Lejuplādēt (EN)

Integrating Students from Migrant Backgrounds into Schools in Europe:
National Policies and Measures. BRIEF

Migrantu izcelsmes skolēnu integrēšana Eiropas skolās. Īsais ziņojums

Eurydice īsajā ziņojumā “Migrantu izcelsmes skolēnu integrēšana Eiropas skolās” ir atspoguļoti galvenie secinājumi no tāda paša nosaukuma Eurydice ziņojuma, kas publicēts 2019. gada janvārī un sagatavots ar sadarbībā ar  Eiropas Komisiju.

Informācija ir par uz 38 valstīm, tostarp 28 ES dalībvalstīm, kā arī Albāniju, Bosniju un Hercegovinu, Šveici, Islandi, Lihtenšteinu, Melnkalni, Norvēģiju, Serbiju, bijušo Dienvidslāvijas Maķedonijas Republiku un Turciju.

 

Informācija sniegta par 2017./18. mācību gadu. To papildina akadēmiskās literatūras un statistikas analīzes rezultāti, kas balstīti uz Eurostat, IEA PRILS 2016 un ICCS 2016 datiem.

Lejuplādēt (EN)

 

Integrating Asylum Seekers and Refugees into Higher Education in Europe

Patvēruma meklētāju un bēgļu integrēšana augstākajā izglītībā Eiropā: nacionālās politikas un pasākumi Ziņojums ir sadalīts divās daļās. Pirmajā daļā ir atspoguļoti migrācijas plūsmu rādītāji, otrajā  -  sniegts pārskats par 35  Eiropas valstu izglītības politikām, stratēģijām un pasākumiem patvēruma meklētāju un bēgļu integrācijai augstākajā izglītībā.

Lejuplādēt (EN)

Citizenship Education at School in Europe – 2017 Pilsoniskā izglītība Eiropas skolās, 2017 Eurydice ziņojums „Pilsoniskā izglītība Eiropas skolās, 2017” sniedz salīdzinošu pārskatu par Eiropas valstu politiku pilsoniskās izglītības jomā laikā, kad izglītības un apmācības sistēmām tiek izvirzītas arvien lielākas prasības saistībā ar šīs mācību jomas veicināšanu. Galvenā uzmanība ziņojumā ir pievērsta pilsoniskās izglītības saturam un organizācijai, mācību metodēm klasē un ārpus tās, skolēnu vērtēšanai, kā arī skolotāju apmācībai un atbalstam. Šie jautājumi ir aplūkoti četrās ziņojuma nodaļās, un katra no tām ir papildināta ar gadījuma izpēti par kādu nesen īstenotu politikas iniciatīvu. Ziņojuma pamatā galvenokārt ir kvalitatīvie dati, un tas aptver 42 izglītības sistēmas. Tas ir balstīts uz spēkā esošajiem noteikumiem un rekomendācijām par pilsonisko izglītību publiskā sektora skolās un aptver gan vispārējās izglītības, gan skolā īstenotas sākotnē-jās profesionālās izglītības un apmācības programmas.

Lejuplādēt (LV)

Pielikumi

Galveno faktu buklets (LV)

 

 

Compulsory Education in Europe – 2018/19 Obligātā izglītība Eiropā 2018./19.m.g.

Publikācijā “Obligātā izglītība Eiropā 2018./19.m.g., fakti un skaitļi” ir sniegta īsa informācija par obligātās izglītības ilgumu 43 Eiropas izglītības sistēmās. Publikācijā norādīts vecums, kad bērni uzsāk un pabeidz obligāto izglītību, kā arī obligātās izglītības ilgums gados.

Lejupielādēt (LV)