Valsts izglītības attīstības aģentūra (VIAA) aicina izglītības iestādes pieteikties izglītības programmu īstenošanai un iesniegt pieteikumus no 2025. gada 16. aprīļa līdz 6.maijam Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda projekta “Individuālo mācību kontu pieejas attīstība” ietvaros, lai turpinātu izveidotās STARS: Prasmju pārvaldības platformas (turpmāk – Platformas) sākotnējā modeļa un pieejas aprobāciju.
Dalība projektā
Lai pretendētu uz dalību projektā, izglītības iestādes, ievērojot nolikuma prasības, līdz norādītajam termiņam var pieteikt izglītības programmas, kas atbilst apstiprinātajam* mācību vajadzību sarakstam un nodrošina digitālo prasmju apguvi. Apstiprināto izglītības programmu īstenošana ir plānota no 2025. gada 1.jūlija līdz 2026. gada 30. aprīlim.
Izglītības iestādes var iesniegt piedāvājumu par šādu izglītības programmas īstenošanu:
- akreditēta studiju virziena pilna laika licencētas studiju programmas studiju kursu vai studiju moduli;
- modulārās profesionālās izglītības programmas moduli vai moduļu kopu no klātienes formā īstenojamas “Datorsistēmu tehniķa” un “Programmēšanas tehniķa” profesionālajām kvalifikācijām.
Piedāvātajiem studiju kursiem un studiju moduļiem ir jāatbilst DigComp apguves līmenim 4.-6, kā arī jānodrošina, ka vismaz 70% no piedāvātās izglītības programmas ir vērstas uz digitālo prasmju apguvi vai piedāvātajā izglītības programmā ir ietverta digitālo rīku, tēmu un metodoloģiju apguve vismaz 70% apmērā.
Izglītības iestāde var iesniegt ne vairāk kā:
- trīs studiju kursus;
- trīs studiju moduļus;
- trīs moduļus no modulārās profesionālās izglītības programmas;
- trīs moduļu kopas no modulārās profesionālās izglītības programmas.
Piedāvājuma iesniegšana ir iespējama tikai Platformā: https://stars.gov.lv/provider/login , kuras turētājs un pārzinis ir VIAA.
Lai kļūtu par Platformas lietotāju, vispirms izglītības iestādei ir jāreģistrējas Platformā, aizpildot reģistrācijas formu un pievienojot apliecinājumu par Platformas izmantošanu, kas parakstīta ar drošu elektronisko parakstu un satur laika zīmogu. Tikai pēc izglītības iestāžu apstiprināšanas, tā kļūs par Platformas lietotāju un ir tiesīga iesniegt savu piedāvājumu.
Piedāvājumu vērtēšana
Izglītības iestāžu piedāvājumus vērtēs izglītības iestāžu piedāvājumu vērtēšanas komisija, kuras sastāvā ir VIAA, Ekonomikas ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas un Izglītības kvalitātes valsts dienesta pārstāvji. Piedāvājumu vērtēšanā vērtēšanas komisija var pieaicināt arī citus ekspertus.
Ar atlasītajām izglītības iestādēm tiks slēgti sadarbības līgumi un izglītības iestāžu pieteiktās izglītības programmas tiks iekļautas Platformas izglītības programmu katalogā. Izglītības programmu īstenošanu finansēs atbilstoši vienas vienības izmaksu metodikai, visām izglītības iestādēm piemērojot vienotu cenrādi.
Plānots, ka personu pieteikšanās mācībām sāksies ne ātrāk kā šī gada jūnija sākumā.
Papildu informācija
2025. gada 24. aprīlī plkst. 10.00 tiešsaistē notiks seminārs, kurā informēsim gan par Platformu, gan par piedāvājuma dokumentu sagatavošanas, noformēšanas un iesniegšanas kārtību. Reģistrēties semināram var, aizpildot pieteikuma formu līdz 2025. gada 23. aprīļa plkst. 17.00. Semināra tiešsaistes saite tiks nosūtīta tikai reģistrētajiem semināra dalībniekiem.
Izglītības iestādes savus jautājumus aicinātas sūtīt uz e-pastu stars@viaa.gov.lv.
Izglītības iestāžu jautājumi un sagatavotās atbildes par izglītības iestāžu atlases dokumentos ietvertajām prasībām, kā arī cita papildu informācija tiek publicēta mājaslapā stars.gov.lv. Izglītības iestādēm ir pienākums pastāvīgi sekot līdzi informācijai ar uzaicinājumu un to saistītajiem jautājumiem un aktualitātēm, kas tiek publicēti mājaslapā.
*Mācību vajadzību saraksts apstiprināts 03.09.2024. un 07.04.2025. Latvijas Atveseļošanas un noturības plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.3. reformu un investīciju virziena “Digitālās prasmes” 2.3.1.r. reformas “Ilgtspējīgas un sociāli atbildīgas atbalsta sistēmas pieaugušo izglītības attīstībai” 2.3.1.3.i. investīcijas “Pašvadītas IKT speciālistu mācību pieejas attīstība”, 2.3.1.4.i. investīcijas “Individuālo mācību kontu pieejas attīstība” un 2.3.2.r. reformas “Digitālās prasmes sabiedrības un pārvaldes digitālajai transformācijai” 2.3.2.1.i. investīcijas “Digitālās prasmes iedzīvotājiem, t.sk. jauniešiem” uzraudzības padomē.