Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) un projekts “EPALE Nacionālais atbalsta dienests” sadarbībā ar Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociāciju (LIKTA) “Digitālās nedēļas 2024” ievaros 17. maijā īstenoja semināru pieaugušo izglītotājiem “Ceļā uz vienotu izpratni par digitālajām kompetencēm: teorija un prakse”, kurā tika vēstīts arī par DigComp ieviešanu nacionālajā līmenī un kompetenču kartēšanu individuālo mācību kontu kontekstā.
Semināra mērķis bija aktualizēt un veicināt pieaugušo izglītotāju un pieaugušo izglītībā iesaistīto diskusiju par digitālajām kompetencēm un to vienotu izpratni atbilstoši Eiropas Iedzīvotāju digitālo kompetenču ietvaram DigComp2.2. Seminārā uzstājās nozares eksperti, dalījās gan ar teorētisko informāciju, gan praktisko pieredzi un ieteikumiem.
Mūžizglītības programmu īstenotājiem, tajā skaitā arī ikvienam neformālo izglītības programmu nodrošinātājam, būtiski ir izprast Eiropas Iedzīvotāju digitālo kompetenču ietvaru DigComp2.2., kā arī veicināt tā ieviešanu nacionālā līmenī. Tikpat būtiski ir apzināt labās prakses piemērus un jau līdz šim novērotos izaicinājumus, veidojot neformālo izglītības programmu saturu atbilstoši DigComp2.2. līmeņiem, kā arī novērtējot zināšanas, prasmes un attieksmes DigComp2.2. līmeņa noteikšanai.
Par IZM un Valsts izglītības attīstības aģentūras (VIAA) īstenoto Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda projekta “Individuālo mācību kontu pieejas attīstība” sniegtajām iespējām semināra dalībniekiem vēstīja IZM Atveseļošanās fonda projektu ieviešanas nodaļas vadītāja Signe Briķe.
Semināra otrajā daļā - “Ātrajos randiņos” ar ekspertiem, kuru laikā ikvienam semināra dalībniekam bija iespēja aprunāties ar pieredzējušajiem kolēģiem, izrunāt savā darba vidē aktuālos jautājumus, kas attiecas uz DigComp2.2. ietvara ieviešanu un izaicinājumiem, kā arī saņemt vērtīgus padomus un ieteikumus, VIAA Pieaugušo izglītības departamenta pārstāves Ingūna Upeniece-Vilīte un Elīna Markaine izglītības iestāžu pārstāvjus informēja par paredzamo individuālo mācību kontu ieviešanas laiku un to funkcijām.
Semināra noslēgumā nozares eksperti un klātesošie pieaugušo izglītībā iesaistītie speciālisti atzina, ka, gan lēmumu pieņēmējiem, gan nozares pārstāvjiem, ir jāturpina iesāktās sarunas un diskusijas, lai veicinātu ietvara ieviešanu neformālajā izglītībā. Atbilstoši Izglītības likumā noteiktajam un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 395 “Kārtība, kādā tiek izsniegtas atļaujas neformālās izglītības programmu īstenošanai”, kas stājās spēkā 2023. gada 19. jūlijā, izstrādātas “Vadlīnijas neformālās izglītības programmu izstrādei”, kas analizē un palīdz izprast prasības par neformālās izglītības programmu apraksta sagatavošanu un iesniegšanu, kā arī izglītības programmu īstenotāju atbildību par programmu saturu un īstenošanas kvalitāti.
Semināra pieaugušo izglītotājiem “Ceļā uz vienotu izpratni par digitālajām kompetencēm: teorija un prakse” video ieraksts pieejams ŠEIT.
Semināra materiāli pieejami ŠEIT.
Seminārs notika klātienē Rīgas Tehniskās universitātes Zinātniskās bibliotēkas Konferenču zālē, Rīgā, Paula Valdena ielā 5, kā arī ikviens interesents tam varēja sekot līdzi tiešraidei EPALE Nacionālā atbalsta dienesta un LIKTA Facebook profilos.
Semināru organizēja IZM sadarbībā ar LIKTA IZM īstenotā Eiropas Komisijas Erasmus+ projekta „EPALE Nacionālais atbalsta dienests” (Eiropas Komisijas Granta līgums Nr. 101074777—EPALE NSS LV) ietvaros