26. novembrī Valsts izglītības attīstības aģentūra (VIAA) piedalījās Latvijas Pieaugušo izglītības asociācijas (LPIA) un EPALE Nacionālā atbalsta dienesta Latvijā rīkotajā vebinārā “Pieaugušo iesaiste izglītībā: grūtības un risinājumi”. Pasākumā diskutēja par iesaistes veidiem, pieejām un risinājumiem pieaugušo dalībai izglītībā un apzināti izaicinājumi, ar kuriem saskaras pieaugušo izglītībā iesaistītie speciālisti.
Vebinārā piedalījās aptuveni 140 dalībnieki - pieaugušo izglītotāji, augstskolu un profesionālo izglītības iestāžu pārstāvji, karjeras konsultanti, bibliotekāri, kā arī pašvaldību un plānošanas reģionu darbinieki.
Linards Deidulis, VIAA Izglītības atbalsta un starptautiskās sadarbības departamenta vecākais projektu vadītājs, sniedza ieskatu Erasmus+ projekta “Ieinteresēto pušu iesaistīšana un sadarbība prasmju pilnveides ceļu īstenošanā” jeb “PartnerUP”, kurā no Latvijas VIAA un LPIA iesaistās kā partnerorganizācijas. Savukārt LPIA pārstāve Ingrīda Muraškovska vērsa pasākuma dalībnieku uzmanību labās prakses principiem, kas izriet no “PartnerUP” projektā veiktā pētījuma, apkopojot fokusgrupu būtiskākos rezultātus.
“PartnerUP” projektā apkopota un analizēta situācija pieaugušo prasmju apguvē 8 ES valstīs ar atšķirīgām sociāli ekonomiskajām situācijām. Projektā plānots izstrādāt ieteikumus Eiropas Komisijai, kā uzlabot un palielināt pieaugošo prasmju pilnveidē pieaugušo izglītībā iesaistīto pušu sadarbību.
Vebināra turpinājumā VIAA Pieaugušo izglītības departamenta direktore Elīna Purmale-Baumane un Mūžizglītības analītikas un atbalsta nodaļas vadītāja Zanda Rutkovska dalījās pieredzē par iepriekš īstenoto Eiropas Savienības fondu pieaugušo izglītības projektu un tā rezultātiem, detalizēti raksturoja projekta komunikāciju kampaņu, mācību dalībnieku motivāciju un ieguvumus no mācībām, kā arī sniedza ieskatu par būtiskākajiem virzieniem pieaugušo izglītības iespēju attīstībā jaunajā plānošanas periodā, tajā skaitā par plānotajiem sadarbības veidiem ar iesaistītajām pusēm.
Noslēgumā LPIA direktore Sarmīte Pīlāte uzsvēra nepieciešamību kritisko domāšanu ieintegrēt izglītības saturā, lai uzlabotu pieaugušo izglītotāju un izglītojamo kompetenci kritiskajā domāšanā, un to pielietotu savā ikdienas, profesionālajā un kopienas dzīvē.
Vebinārs rīkots Erasmus+ projektu „EPALE Nacionālais atbalsta dienests”, “Ieinteresēto pušu iesaistīšana un sadarbība prasmju pilnveides ceļu īstenošanā (“PartnerUP”)” un “Kritiskās domāšanas teorija pieaugušo izglītības praksē –MIND” ietvaros.