Erasmus+
Cilvēki sēž

Gan Latvijā, gan  ES un globālā līmenī aktīvi tiek meklēti risinājumi, kā efektīvi nodrošināt nepieciešamo prasmju apguvi pieaugušajiem, lai veicinātu to pastāvīgu uzlabošanu un papildināšanu ikdienas vajadzībām un piemērojoties prasībām, ko mūsdienās pieprasa profesiju un tautsaimniecības attīstība mainīgajos  darba tirgus apstākļos.

Lai iepazītos ar  dažādu valstu pieredzi, risinājumu meklējumiem un Eiropas labās prakses piemēriem šajā jomā, Valsts Izglītības attīstības aģentūra ([viaa.gov.lv]VIAA) un Latvijas pieaugušo izglītības apvienība (LPIA) ir iesaistītas Eiropas Komisijas centralizētajā Erasmus+ projektā "Partnerships and cooperations for Upskilling Pathways" (“Partner UP)”, projekta nr. Nr.101087193-GAP-101087193 (vairāk par projektu angļu valodā - https://partnerup-project.eu/), ņemot vērā arī Latvijai identificētos izaicinājumus ES Padomes rekomendācijas “Prasmju pilnveides ceļi – jaunas iespējas pieaugušajiem” izpildē.

Projektā tiek apkopota un analizēta situācija pieaugušo prasmju apguvē virknē ES valstu ar atšķirīgām sociāli ekonomiskajām situācijām -  Itālijā, Īrijā, Horvātijā, Beļģijā, Rumānijā un Kiprā.  Projekta galvenais uzdevums ir kopīgi izstrādāt ieteikumus Eiropas Komisijai, kā uzlabot un palielināt pieaugošo prasmju pilnveidē iesaistīto organizāciju, iestāžu un uzņēmumu  sadarbību. Projektā tiks sagatavots ceļvedis, atspoguļojot partneru sadarbības pieredzi  projekta dalībvalstu un Eiropas līmenī. Projekta koordinators ir Eiropas Pieaugušo izglītības asociācija, kopumā projektā iesaistījušās 11 organizācijas no 8 ES valstīm.

Projekta ietvaros VIAA dalīsies ar informāciju, pieredzi un secinājumiem, balstītiem ilglaicīgā nodarbināto personu profesionālās kompetences pilnveides pasākumu nodrošināšanā.   Ņemot vērā digitālo prasmju pieaugušo nozīmi un to korelāciju ar iedzīvotāju iesaistīšanos pieaugušo izglītībā, projekta fokuss Latvijā šajā ir vērsts uz pieaugušo ar zemām pamatprasmēm, īpaši digitālo prasmju griezumā, izpēti un ieinteresēto pušu sadarbības koordinācijas jautājumiem pašvaldībās, šo iedzīvotāju grupu plašākai iesaistei digitālo, kā arī citu, darba tirgus pieprasītu  prasmju apguvē.