Iespēju iekļūt nacionālā jauno profesionāļu meistarības konkursa SkillsLatvia 2024 finālā izcīnīja pieci topošie tērpu dizaineri un pieci jaunie grafikas dizaineri. Pusfināla prasmju konkursā “Tērpu dizains” piedalījās septiņi topošie speciālisti, savukārt prasmju konkursā “Grafiskā dizaina tehnoloģijas” – desmit jaunie speciālisti. Pusfināli norisinājās Rīgas Mākslas un mediju tehnikumā.
Prasmju konkursā “Tērpu dizains” vietu finālā ieguva Sandra Brakovska no MIKC “Daugavpils Dizaina un mākslas vidusskola “Saules skola””, Marija Skangale no MIKC “Latgales Mūzikas un mākslas vidusskola”, Akvelīna Frišmane no MIKC “Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola”, Lerika Freimane no MIKC “Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola” un Krista Marija Ruļuka no Rīgas Mākslas un mediju tehnikuma.
Konkursantu uzdevums dalījās trijās daļās. Pirmajā daļā bija jārada apģērba modeļa skices, izmantojot melno tinti un figūru sagataves. Vēlāk no veidotām skicēm bija jāizvēlas tā, kura tiks realizēta atbilstoši materiālu paraugiem, dotajiem uzdevuma nosacījumiem, tēmai un pievienotajiem vizuālajiem materiāliem. Otrajā daļā bija jāveido tehniskais zīmējums datorprogrammā, izmantojot figūru sagataves. Savukārt uzdevuma noslēgumā jaunajām speciālistēm bija īsi jāprezentē sava izveidotā apģērba modeļa dizains, atklājot tā attīstību no ideju skicēm līdz gatavam modelim. Darba uzdevumam piešķirtais izpildes laiks ir bijis 5 stundas un 30 minūtes.
Kopumā konkursa pusfinālā piedalījās audzēkņi no MIKC “Daugavpils Dizaina un mākslas vidusskola “Saules skola””, MIKC “Latgales Mūzikas un mākslas vidusskola”, MIKC “Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola”, MIKC “Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola”, Rīgas Mākslas un mediju tehnikuma, Valmieras Dizaina un mākslas vidusskolas un Vidzemes Tehnoloģiju un dizaina tehnikuma.
Savukārt pusfinālā “Grafiskā dizaina tehnoloģijas” labākos rezultātus un iespēju piedalīties finālā ieguva Jana Bondare no MIKC “Latgales Mūzikas un mākslas vidusskola”, Roberts Marga no MIKC “Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola”, Poļina Mažaļska no Profesionālās vidusskolas “Victoria”, Vsevolods Vasiļjevs no Rīgas Valsts tehnikuma, Meldra Zālamane no Valmieras Dizaina un mākslas vidusskolas.
Konkursantiem pusfinālā bija jāveic četri savstarpēji saistīti un secīgi uzdevumi: bija jāizstrādā logotips uzņēmumam vai kādam konkrētam pakalpojumam, jāizstrādā logotipa krāsu risinājums, kas sevī ietvēra krāsu definīcijas un burtveidolu lietojumu, bija jāveic logotipa īsā animēšana, lai nodrošinātu tā ievietošanu klienta mājaslapā vai sociālajos tīklos, kā arī jāizstrādā plakāts un tā vizualizācija vidē. Plakātā bija jāietver vairāku attēlu kolāža, teksts un iepriekš izstrādātais logotips. Konkursantiem darba uzdevumu izpildei tika atvēlētas 6 stundās.
Kopumā konkursa pusfinālā “Grafiskā dizaina tehnoloģijas” piedalījās audzēkņi no Jēkabpils Tehnoloģiju tehnikuma, MIKC “Daugavpils Dizaina un mākslas vidusskola “Saules skola”, MIKC “Latgales Mūzikas un mākslas vidusskola”, MIKC “Liepājas Mākslas, mūzikas un dizaina vidusskola”, MIKC “Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola”, Ogres tehnikuma, Profesionālās vidusskolas “Victoria”, Rīgas Mākslas un mediju tehnikuma, Rīgas Valsts tehnikuma, Valmieras Dizaina un mākslas vidusskolas.
Prasmju konkursa pusfināla uzdevumu vērtēšanu veica profesionālās izglītības iestāžu pedagogi nozares ekspertes Česlijas Čables-Zibenes (“Tērpu dizains”) un nozares eksperta Iva Zennes (“Grafiskā dizaina tehnoloģijas) vadībā. Konkursus sadarbībā ar Rīgas Mākslas un mediju tehnikumu organizēja Valsts izglītības attīstības aģentūra (VIAA) š.g. 1. februārī.
Fotogalerija ar pusfinālu spilgtākajiem mirkļiem pieejama VIAA Flickr kontā. Nākamie pusfināli prasmju konkursos “Ēdienu gatavošana” un “Restorānu serviss” notiks 7. un 8. februārī VSIA “Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikumā”, savukārt pusfināli prasmju konkursos “Flīzēšana” un “Krāsošana un dekoratīvā apdare” – 8. februārī Latgales Industriālajā tehnikumā.
Pusfinālu norisi finansē Eiropas Sociālais fonds Plus un Latvijas valsts VIAA īstenotā projekta “Atbalsts prasmju izcilībai profesionālajā izglītībā” ietvaros.