Key data on early childhood education and care in Europe – 2025
Publicēšanas gads
2025
Publikācijas tēma
Agrīnā izglītība
Publikācijas valoda
Angļu

Agrīnā izglītība un aprūpe (ECEC) ir visu bērnu pamattiesības un mūžizglītības pamats. Tai ir izšķiroša nozīme nevienlīdzības mazināšanā un sieviešu līdzdalības uzlabošanā darba tirgū. 

Trešā ziņojuma mērķis ir palīdzēt veidot pieejamas, iekļaujošas un kvalitatīvas sistēmas, sniedzot politikas veidotājiem, pētniekiem un vecākiem detalizētus datus un piemērus par agrīnās bērnu izglītības un aprūpes politiku visā Eiropā. 

Ziņojuma pirmajā daļā ir iekļauti rādītāji par piekļuvi, pārvaldību, finansējumu, personālu, mācību programmām un uzraudzību, parādot, kā šīs jomas ir saistītas. Jauni papildinājumi kopš iepriekšējā izdevuma ietver ieskatu iekļaušanā, finansēšanā, personāla darba apstākļos un algās. Mācību satura sadaļā tagad ir apskatītas tādas tēmas kā ilgtspējības izglītība, digitālā izpratne un drošība un agrīna svešvalodu apguve, lai apmierinātu mazu bērnu mainīgās vajadzības. Ziņojuma otrajā daļā ir sniegta nacionālā perspektīva ar informācijas lapām, kurās ir izklāstītas katras ECEC sistēmas galvenās iezīmes, tostarp strukturālās diagrammas, lai to varētu viegli izmantot.

Ziņojums aptver 37 Eiropas valstis: 27 ES dalībvalstis, kā arī Albāniju, Bosniju un Hercegovinu, Šveici, Islandi, Lihtenšteinu, Melnkalni, Ziemeļmaķedoniju, Norvēģiju, Serbiju un Turciju.

Sagatavota infografika par ziņojuma “ Agrīnā izglītība un aprūpe - 2025 “ (“Key data on early childhood education and care in Europe – 2025” galvenajiem datiem un atziņām.

Infografika parāda politikas izmaiņas agrīnās izglītības un aprūpes jomā pēdējos 10 gados. 

Tā aptver 37 Eiropas valstis: 27 ES dalībvalstis, kā arī Albāniju, Bosniju un Hercegovinu, Šveici, Islandi, Lihtenšteinu, Melnkalni, Ziemeļmaķedoniju, Norvēģiju, Serbiju un Turciju.