Eiropas Savienības Padome ir izvirzījusi mērķi līdz 2020. gadam samazināt zemus mācību sasniegumus matemātikā, dabaszinātnēs un lasīšanā piecpadsmit gadus veco skolēnu vidū zem 15%. Efektīva mācīšanās ir atkarīga no daudziem nosacījumiem, bet viens no galvenajiem mācību procesa elementiem ir skolēnu mācību stundu slodze.
Lai visi skolēni varētu attīstīt savas mācīšanās spējas dažādās tematiskajās jomās, ierobežotais laika daudzums starp dažādiem mācību priekšmetiem ir jāorganizē vislabākajā iespējamajā veidā.
Eurydice ziņojums analizē ieteikto minimālo mācību stundu slodzi pilna laika obligātajā vispārējā izglītībā 2016./2017. mācību gadā 42 izglītības sistēmās Eiropā. Ziņojumā iekļautas diagrammas, kas ilustrē valstu informāciju katrā no mācību priekšmetu jomām. Īpaša uzmanība ziņojumā pievērsta lasīšanas, rakstīšanas, literatūras, matemātikas, dabas zinātņu, valodu un sporta un veselības mācību priekšmetiem. Papildus šī gada ziņojumā salīdzināta minimālā mācību stundu slodze, kas oficiāli noteikta valstu regulējošajos dokumentos ar to mācību stundu slodzi, ko savās atbildēs norādījuši skolotāji un skolēni TIMSS un PISA aptaujās.
Informāciju par mācību stundu slodzi Eurydice tīkls apkopo jau vairāk kā 20 gadus un ikgadēji atjaunināta informācija ir pieejama tīkla mājas lapā kopš 2010. gada.
Ar ziņojumu varat iepazīties un to lejupielādēt mājas lapas sadaļā Eurydice » Eurydice publikācijas.